Trener, Konsultant
Jestem trenerem sprzedaży i zarządzania – praktykiem z kilkunastoletnim doświadczeniem handlowym i trenerskim. Doświadczenie zawodowe w sprzedaży zdobywałem zajmując stanowiska handlowe i menedżerskie takich firmach jak Coca-Cola, Gillette, CPC Amino (Knorr), 3M, Norwich Union, Generali.
Szkolenia prowadzę od 1998 r., początkowo dla zespołów sprzedażowych, którymi kierowałem, później jako trener w firmie szkoleniowej oraz samodzielny konsultant, freelancer.
Łącznie przepracowałem ponad 2000 dni na sali szkoleniowej. Specjalizuję się w szkoleniach handlowych: techniki sprzedaży (w różnych segmentach i branżach), sprzedaż bezpośrednia, sprzedaż aktywna i b2b, obsługa klienta/pacjenta, współpraca z klientami VIP, szkolenia produktowe, negocjacje handlowe, planowanie pracy handlowca, zarządzanie zespołem, komunikacja interpersonalna oraz szkolenia IT.
Projektowałem, prowadziłem i nadzorowałem badania „Tajemniczy Klient”. Prowadziłem doradztwo w zakresie zarządzania punktami sprzedaży detalicznej.
- Pracownik biurowy 1992 – 1993 PHZ Industrial System Limited Sp. z o.o., Warszawa
- Merchandiser / Team Leader / Przedstawiciel Handlowy, 1993 – 1995 Warszawa Coca-Cola Bottlers Sp. z o.o., Warszawa
- Przedstawiciel Handlowy, 1995 – 1996 CPC Polska Sp. z o.o. (obecnie Unilever), Poznań
- Regionalny Kierownik Sprzedaży, 1996 – 1997 Gillette Polska S.A. (obecnie Procter & Gamble), Warszawa
- Przedstawiciel Handlowy (TCM&Commercial Graphics), 1997 – 1998 3M Polska Sp. z o.o., Nadarzyn
- Lokalny Kierownik ds. Sprzedaży / Unit Manager, 1998 – 2000 PTE Norwich Union S.A. (obecnie Sampo, Aviva Comercial Union), Warszawa
- Inspektor ds. Ubezpieczeń Majątkowych, 2000 – 2001 Generali T.U. S.A., Warszawa
- Trener / Konsultant, 2001 – 2003 Dicoria Grupa Doradcza, Józefów/Raszyn
- Trener / Konsultant, 2003 – 2015 Maximus Consulting, freelancer, Warszawa
- Trener / Konsultant, 2015 – 2017 Pro Acti, freelancer, Warszawa
- Doradztwo zarządzanie 320 godz.
- HR i rekrutacja 80 godz.
Kompetencje menedżerskie 927 godz. - Komunikacja interpersonalna 976 godz.
- Marketing i przedsiębiorczość 208 godz.
- NLP i wywieranie wpływu 632 godz.
- Obsługa klienta 1144 godz.
- Rozwój osobisty 816 godz.
- Techniki sprzedaży i negocjacje 10736 godz.
- Umiejętności komputerowe 720 godz.
- 2013 „Psychologiczne aspekty budowania autorytetu trenera na sali szkoleniowej”–ODiTK (Warszawa)
- 2013 „Proste recepty na trudne sprawy”- ODiTK (Warszawa)
- 2013 „Trener jako partner w realizacji celów biznesowych” – ODiTK (Warszawa)
- 2012 „Psychologia komunikacji interpersonalnej” – INTEGRACJA Barbara Antonowicz
- 2011 „Akademia trenera biznesu” – Bright Team
- 2002 „Zaawansowane Techniki Sprzedaży” – Fesnak Training (Warszawa)
- 2002 „Techniki sprzedaży w ubezpieczeniach” – Fryderyk Karzełek (Warszawa)
- 2001 „Zastosowania NLP w szkoleniach i sprzedaży” – Instytut Neurolingwistyki (Wrocław)
- 2001 Generali: „Train The Trainer”- Schwabisch Hall Trainings (Polska)
- 1999 Norwich Union: „Elementy przywództwa; Sprzedaż funduszu emerytalnego; Nauczanie dorosłych”- Nowe Motywacje (Polska)
- 1998 3M: „Professional Selling Techniques, part I&II”, „Presentation Skills”- Mike Lavery (Praga, Wiedeń)
- 1997 3M: „Commercial Graphics Materials In BTL Advertising” (Neuss/Dűseldorf)
- 1995 CPC Amino (Knorr): „ACE, techniki sprzedaży”- szkolenie wewnętrzne (Polska)