obslugapacjenta pl zarzadzanie zespolem medycznym - Zarządzanie zespołem rejestracji

Realizacja ambitnych zamierzeń czy wyśrubowanych celów firmy nie jest możliwa bez sprawnej pracy zespołowej. Kierownicy różnych szczebli, niezależnie od doświadczenia i stażu, dostrzegają potrzebę ciągłego doskonalenia swoich kompetencji w zakresie budowania efektywnego zespołu. Kierowanie ludźmi nie jest łatwe, ale może być naprawdę satysfakcjonujące. Zdobądź zestaw kluczowych umiejętności menadżerskich.
Podczas szkolenia wyjaśnimy Ci, czym różnią się zarządzanie i przywództwo. Poznasz cechy osobowości oraz umiejętności lidera i dowiesz się, jak zidentyfikować własny styl zarządzania oraz doskonalić się w tym zakresie. Przekażemy Ci też wiedzę na temat etapów formowania i cech sprawnego zespołu, a także skutecznego motywowania i inspirowania ludzi poprzez zarządzanie.

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • kierowników rejestracji
  • menedżerów przychodni
  • menedżerów aptek

Zarządzanie zespołem – zagadnienia wstępne

  • skuteczny zespół – charakterystyka,
  • skuteczny lider – profil kompetencyjny,
  • oczekiwania firmy i zespołu względem kierownika/dyrektora,

Skuteczna komunikacja w zarządzaniu

  • komunikacja werbalna,
  • komunikacja niewerbalna,
  • asertywność w zarządzaniu,

Ja w roli menedżera

  • umiejętności i cechy skutecznego menedżera,
  • źródła autorytetu,
  • próba dokonania samooceny: moje mocne strony i obszary do rozwoju,

Zespół i lider

  • rola lidera w zespole – kultura przywódcza, jako czynnik motywujący,
  • warunki efektywności w działaniu grupowym,
  • typy pracowników, a efektywność pracy zespołu,
  • błędy w komunikacji liderskiej i ich konsekwencje,
  • komunikacja interpersonalna, jako podstawa działania zespołu,

Zespół – role, relacje, napięcia

  • role w zespole – predyspozycje i potrzeby członków zespołu,
  • neutralizowanie napięć w zespole – skuteczna komunikacja, zapobieganie konfliktom,
  • elementy asertywnej komunikacji w udzielaniu informacji zwrotnych (pochwał i nagan),
  • skuteczne rozmowy korygujące,

Zarządzanie sobą w przywództwie

  • kształtowanie wizerunku i autorytetu menedżera w zespole,
  • autoprezentacja, jako narzędzie kształtowania relacji w zespole,
  • wpływ wizerunku na skuteczność pracy lidera,
  • typy liderskie Blanchard’a – test,
  • elastyczny lider – sposoby wzmocnienia cech liderskich,

Kluczowe kompetencje w zarządzaniu zespołem

  • skuteczna komunikacja liderska – metody,
  • komunikacja nakierowana na cel,
  • przekazywanie poleceń i zadań,
  • egzekwowanie zadań,
  • przekonywanie – argumentowanie pod kątem korzyści,
  • delegowanie.

Podczas szkolenia uczestnicy:

  • nabędą umiejętności z obszaru zarządzania zespołem i stworzenia własnej wizji siebie jako menedżera,
  • będą potrafili sformułować kluczowy cel dla swojego zespołu,
  • nabędą wiedzę i umiejętności stawiania celów i zadań w formule partnerskiej,
  • będą potrafili udzielać informacji zwrotnej i oceny pracownika,
  • nabędą umiejętności planowania własnej pracy i ustalania priorytetów.