Realizacja ambitnych zamierzeń czy wyśrubowanych celów firmy nie jest możliwa bez sprawnej pracy zespołowej. Kierownicy różnych szczebli, niezależnie od doświadczenia i stażu, dostrzegają potrzebę ciągłego doskonalenia swoich kompetencji w zakresie budowania efektywnego zespołu. Kierowanie ludźmi nie jest łatwe, ale może być naprawdę satysfakcjonujące. Zdobądź zestaw kluczowych umiejętności menadżerskich.
Podczas szkolenia wyjaśnimy Ci, czym różnią się zarządzanie i przywództwo. Poznasz cechy osobowości oraz umiejętności lidera i dowiesz się, jak zidentyfikować własny styl zarządzania oraz doskonalić się w tym zakresie. Przekażemy Ci też wiedzę na temat etapów formowania i cech sprawnego zespołu, a także skutecznego motywowania i inspirowania ludzi poprzez zarządzanie.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- kierowników rejestracji
- menedżerów przychodni
- menedżerów aptek
Zarządzanie zespołem – zagadnienia wstępne
- skuteczny zespół – charakterystyka,
- skuteczny lider – profil kompetencyjny,
- oczekiwania firmy i zespołu względem kierownika/dyrektora,
Skuteczna komunikacja w zarządzaniu
- komunikacja werbalna,
- komunikacja niewerbalna,
- asertywność w zarządzaniu,
Ja w roli menedżera
- umiejętności i cechy skutecznego menedżera,
- źródła autorytetu,
- próba dokonania samooceny: moje mocne strony i obszary do rozwoju,
Zespół i lider
- rola lidera w zespole – kultura przywódcza, jako czynnik motywujący,
- warunki efektywności w działaniu grupowym,
- typy pracowników, a efektywność pracy zespołu,
- błędy w komunikacji liderskiej i ich konsekwencje,
- komunikacja interpersonalna, jako podstawa działania zespołu,
Zespół – role, relacje, napięcia
- role w zespole – predyspozycje i potrzeby członków zespołu,
- neutralizowanie napięć w zespole – skuteczna komunikacja, zapobieganie konfliktom,
- elementy asertywnej komunikacji w udzielaniu informacji zwrotnych (pochwał i nagan),
- skuteczne rozmowy korygujące,
Zarządzanie sobą w przywództwie
- kształtowanie wizerunku i autorytetu menedżera w zespole,
- autoprezentacja, jako narzędzie kształtowania relacji w zespole,
- wpływ wizerunku na skuteczność pracy lidera,
- typy liderskie Blanchard’a – test,
- elastyczny lider – sposoby wzmocnienia cech liderskich,
Kluczowe kompetencje w zarządzaniu zespołem
- skuteczna komunikacja liderska – metody,
- komunikacja nakierowana na cel,
- przekazywanie poleceń i zadań,
- egzekwowanie zadań,
- przekonywanie – argumentowanie pod kątem korzyści,
- delegowanie.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- nabędą umiejętności z obszaru zarządzania zespołem i stworzenia własnej wizji siebie jako menedżera,
- będą potrafili sformułować kluczowy cel dla swojego zespołu,
- nabędą wiedzę i umiejętności stawiania celów i zadań w formule partnerskiej,
- będą potrafili udzielać informacji zwrotnej i oceny pracownika,
- nabędą umiejętności planowania własnej pracy i ustalania priorytetów.