ZAUFANIE – POTRZEBA – PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA PROBLEMU – ZAMKNIĘCIE
Etap 1 – Wzbudzenie zaufania
Otwarcie służy przekonaniu Klientów, że warto poświęcić Ci czas:
- Powitanie Twoją pierwszą i ostatnią szansą na nawiązanie kontaktu z Klientem;
- Siła pierwszego wrażenia – to działa.
Myśl przewodnia etapu I: Podstawą dobrych relacji jest wzbudzanie zaufania i początek „zielonego mostu” łączącego dwa różne światy.
Etap 2 – Analiza potrzeb
Czas dowiedzieć się, czego pragną Twoi Klienci:
- Aktywne poznanie potrzeb Klienta, jako pomoc w rozwiązywaniu problemów;
- Aktywne słuchanie i instrumenty aktywnego słuchania: odzwierciedlanie, parafraza, precyzowanie, podsumowanie, zadawanie pytań;
- Istota leja sprzedażowego.
Myśl przewodnia etapu II: Odkrywając potrzeby Klienta, nie tracisz czasu, próbując sprzedać nieodpowiednie ogłoszenie.
Etap 3 – Propozycja możliwości rozwiązania problemów
Czas prezentacji oraz możliwość przezwyciężania zastrzeżeń:
- Oferta (produkt, usługa) szyta na miarę Klienta;
- Język korzyści;
- Słuchaj – Badaj – Mów.
Myśl przewodnia etapu III: Prezentacja z perspektywą korzyści i obniżania niepewności.
Etap 4 – Potwierdzenie i zamknięcie
Czas na konfrontację:
- Uzyskanie zgody Klienta;
- Odmowa Klienta i co dalej?
Myśl przewodnia etapu IV: Kto nie zapyta, ten się nie dowie.
To jeszcze nie koniec – dopełnieniem procesu jest kontakt posprzedażowy
Zbieraj feedback i podnoś swoją, jakość obsługi.
Myśl przewodnia, to: Witaj przygodo – czas wspólnej podróży.
ZAUFANIE – POTRZEBA – PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA PROBLEMU – ZAMKNIĘCIE
Rysunek 3. Schemat pro klienckiego modelu sprzedaży.